Zarabianie na reklamach- nie takie proste, jak się wydaje!

 Klikając tutaj przejdziesz do najlepszej i JEDYNEJ takiej instrukcji- jak, krok po kroku, aplikować o pracę! Kliknij i aplikuj o pracę z głową!

Chodź na Instagram!
Udostępnij na Facebooku!

Zarabianie na reklamach to jeden z najczęściej obieranych celów mniejszych i większych blogerów. Wizja „łatwej” gotówki, mnóstwa gadżetów „za darmo” i możliwości „nicnierobienia” jest kusząca! Dlaczego więc tylko nieliczna grupa blogerów rzeczywiście zarabia na tyle, by móc się z własnego właśnie bloga utrzymać? Bo w cale nie jest to takie proste, jakby wydawać się mogło. Zarabianie na reklamach nie jest łatwe. Serio. Nie jest.

Ile wart jest Twój blog? Zarabianie na reklamach.

Bardzo trudno wycenić post na blogu. Jest wiele czynników, które decydują o wartości reklamy, a tym samym o kwocie jaką możesz „krzyknąć” w zamian za tekst sponsorowany. Jak więc podejść do tego tematu? Napiszę Ci w skrócie (zawsze wszystko staram się przedstawiać w wielkim skrócie, minimum słów maksimum treści!) od czego zależy Twój reklamowy potencjał.

  1. Od ilości czytelników w miesiącu (chodzi o liczbę UU)- od tego zależy bowiem moc strony.
  2. Od ilości publikowanych przez Ciebie treści (można mieć bowiem 60 tysięcy odsłon, a napisać dwa teksty w miesiącu, a równie dobrze można mieć 60 tysięcy odsłon w miesiącu, a napisać 40 tekstów)- chodzi o to, ile osób czyta pojedynczy artykuł.
  3. Od „wieku” domeny (im starsza, tym lepsza).
  4. Od jakości publikowanych przez Ciebie treści.
  5. Od ilości osób, które obserwują Cię w Social Mediach (świadczy to o Twojej rozpoznawalności).
  6. Od tego, jak wygląda Twój blog (ludzie raczej nie chcą reklamować się w brzydkim miejscu, mając do wyboru pisane na podobnym poziomie ładne blogi).
  7. Od tego, ile lat tworzysz (w większości przypadków czas na „rozkręcenie się w sieci trwa około dwóch lat).

Reklama na blogu. Na czym to polega.

Reklama na blogu to zabieg czysto PR-owy, który polega na tzw. brandingu- czyli oswajaniu klienta z marką. Wiedzą o tym duże firmy, małe…niekoniecznie. Nie wystarczy bowiem wykupić reklamy u jednego blogera i liczyć na dziesięciokrotny wzrost zysków! Tutaj trzeba działać rozlegle- być w wielu miejscach, przez długi czas. Jeden bloger staje się medium oswajającym klienta z marką. Aby jednak wzmocnić pozycję marki w branży, w której działa, potrzeba odpowiednio dobranej strategii marketingowej.

Ile kosztuje reklama na blogu? Jak ją wyceniać?

Można zastosować prosty przelicznik- 1000 zł w przeliczeniu na 15 000 UU w miesiącu. Warto jednak pamiętać, że piętnaście tysięcy piętnastu tysiącom nierówne. Może się bowiem okazać, że masz 15 000 UU i 20 000 odsłon, a może być też tak, że masz 15 000 UU i 100 000 odsłon. Dlatego wyceniając swój post pamiętaj, że liczy się wszystko to, co wymieniłam w punktach powyższych.

Możesz również zastosować przelicznik indywidualny. Może się bowiem okazać, że jesteś człowiekiem na tyle rozpoznawalnym, że to Ty dyktujesz firmom warunki współpracy.

Reklama na blogu. ZAPAMIĘTAJ!

Pamiętaj, aby wyceniać nie tylko swój reklamowy potencjał, ale również swoją pracę! Nie wyobrażam sobie poświęcić tygodnia intensywnej pracy nad projektem, by otrzymać w zamian przedmiot o wartości 100 zł! Zresztą…na temat barteru napisałam oddzielny tekst (KLIK), koniecznie zajrzyj i przeczytaj, zanim podejmiesz się (bardzo często niestety darmowej) pracy!

Współpraca barterowa, co to jest i czy warto podejmować współpracę barterową.

Zarabianie na reklamach

Posty sponsorowane mogą przybierać charakter recenzji, ale także lokowania produktu. Pamiętaj, aby dograć wszystkie szczegóły dotyczące współpracy, tak aby nie okazało się, że firma…nie zapłaci? Ustalaj, czy rozliczacie się w oparciu o konkretne efekty, czy w oparciu o wykonanie ustalonych działań.Poniżej zamieszczam parę linków, które mogą być przydatne zarówno w momencie poszukiwania partnerów biznesowych, jak i w momencie zawierania umów!

Jak napisać oficjalny mail w sprawie współpracy. Czego nie robić!

Jak podejmować współpracę z influencerem

Chodź na Instagram!
Udostępnij na Facebooku!


Chcesz znaleźć pracę, ale nie wiesz, jak się za to zabrać?

...i bądź lepsza od innych kandydatów!

Instrukcja, jak skutecznie apikować o pracę

Cześć! Jestem Monika i piszę bloga. Zostań ze mną- razem raźniej!

Post a Comment