Similarweb i hash.fm, a reklama na blogu.

Psss... Stworzyłam "coś" świetnego! Najlepszą i JEDYNĄ taką instrukcję jak, krok po kroku, aplikować o pracę! Kliknij i aplikuj o pracę z głową!

Chodź na Instagram!
Udostępnij na Facebooku!

Odpowiem Ci dzisiaj na pytanie, czy reklama na blogu ma jakikolwiek sens. Na podstawie własnego doświadczenia podpowiem Ci jak „ugryźć temat”. Okazuje się bowiem, że można popełnić potworne błędy w wyborze platformy reklamowej, a tym samym stracić kupę pieniędzy. Dowiesz się również, czym jest similarweb i jak go używać, aby nie dać się naciągnąć! Powiem też co nieco na temat serwisu hash.fm.

SIMILARWEB

Similarweb jest witryną, na której każdy z nas może sprawdzić miesięczną ilość sesji na dowolnej stronie internetowej. Jest jednak jeden warunek. Dana strona musiała choć raz przez ostatnie pół roku osiągnąć większą niż dwa tysiące ilość UU w miesiącu. Przy niższych statystykach niestety nie można wczytać danych strony. Mamy więc pierwszy ważny punkt do zapamiętania! Jeśli similarweb nie pokazuje statystyk  blogera, a ten deklarował kosmiczne  zasięgi, oznacza to, że mija się on z prawdą. Similarweb sam w sobie nieznacznie zaniża ilości wejść, ale nie na tyle, aby przy 20 tysiącach nie pokazywać statystyk.

Hash.fm

Hash.fm jest portalem dla blogerów i influencerów, którzy pragną zostać odkryci przez reklamodawców. Możesz tam stworzyć własne portfolio, wypełnić formularz z danymi osobowymi, osiągnięciami , itp. Warto pamiętać, że za dostęp do większości danych, reklamodawcy muszą zapłacić. Nie ma możliwości darmowego sprawdzenia statystyk bloga (tak jak w przypadku similarweb). Można natomiast zobaczyć, na którym miejscu w rankingu hash.fm znajduje się dany bloger ze swoją stroną.

Reklama na blogu- na czym polega?

Jeśli kusi Cię reklama na blogu, zastanów się najpierw, czego oczekujesz. W tym tekście (KLIK) opisywałam, jak wycenia się posty na blogu. Wspominałam również o kosztach reklamy w gazecie, czy w jakimkolwiek innym medium. Nie jest to tania sprawa. Musisz pamiętać, że reklama (gdziekolwiek) nie polega na tym, że wykupisz ją w jednym miejscu i na tym koniec. Twój produkt musi się przewijać. Chodzi o budowanie świadomości marki. Mogę Ci wręcz zagwarantować, że po jednym, czy dwóch zdjęciach u blogera (no chyba, że liczba UU jest rzeczywiście spora), sprzedaż nie skoczy nagle o 100%. Ale (!) teksty blogerskie pozycjonują się bardzo wysoko w wyszukiwarce. Zwróć uwagę, czy którykolwiek tekst z wp, czy onetu wyskakuje Ci po wpisaniu konkretnych fraz w google? Nie. Za to na pierwszych miejscach otrzymujesz porady i teksty produktowe influencerów i blogerów! Sam link do Twojej strony zamieszczony jako „dofollow” na poczytnym portalu/blogu, zapewni Ci wzniesienie się w wyszukiwarce.

Reklama na blogu- o czym pamiętać!

Umowa! Absolutny must have! Jeśli ktoś ma opory, długo umowy nie przysyła, rezygnuj. Nie żartuję. Sama wkopałam się w tragiczną współpracę i jestem w trakcie zakładania sprawy o wyłudzenie. Tak więc, z ręką na sercu mówię: „NIE UFAJ LUDZIOM BEZGRANICZNIE”. Biznes is biznes. Ty płacisz. Masz wymagać. Bloger również. Przecież umowa to zabezpieczenie dla obydwu stron. Rozliczenie następuje, albo na podstawie umowy o dzieło, albo na podstawie faktury.

Jak ma przebiegać współpraca pomiędzy blogerem, a zleceniodawcą:

  1. Sprawdzenie bloga na Similarweb oraz, jeśli posiada konto, na hash.fm (część danych dostępna jest za darmo, tak jak pisałam).
  2. Jeśli bloger jest zainteresowany współpracą, zapoznanie się z „wyciągiem” z GA (żadnych screenów! W GA istnieje opcja „wyślij statystyki e-mailem”).
  3. Podpisanie umowy (należy w niej zawrzeć koszt współpracy, termin realizacji zlecenia oraz czego dokładnie dotyczy umowa- czy jest to tekst, baner, zdjęcia, itp.)
  4. Pojawienie się tekstu na blogu i wystawienie faktury przez blogera.
  5. Płatność (PO WYKONANIU ZLECENIA).

Czy warto?

Uważam, że warto współpracować z blogerami, którzy do tematu podchodzą profesjonalnie. Jeśli ktoś Cię zwodzi, ma problem z wysłaniem umowy, zwleka ze wszystkim, a na maile odpisuje po pięciu dniach…szkoda Twoich nerwów.


Mogą spodobać Ci się również:

Jak zrobić ładne zdjęcie telefonem
Jak samemu pozycjonować stronę
Jak zwiększyć ruch na blogu
Jak prowadzić fanpage na facebooku

Bądź na bieżąco, bierz udział w konkursach i darmowych warsztatach związanych z blogowaniem.  Zapisz się do naszej facebookowej grupy! Dołącz >>KLIK<<

Zapisz

Koniecznie polub fanpage dotyczący blogowania i bądź na bieżąco ze wszystkimi tekstami z tej kategorii! KLIKAJ TUTAJ, A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY W WYMIAR FACEBOOKA

Jednocześnie, zapisując się do mojego newslettera będziesz mógł zobaczyć, na przykładzie moich anegdot, w jaki sposób pisać poczytne krótkie historie!

Chodź na Instagram!
Udostępnij na Facebooku!


Chcesz znaleźć pracę, ale nie wiesz, jak się za to zabrać?

...i bądź lepsza od innych kandydatów!

Instrukcja, jak skutecznie apikować o pracę

Cześć! Jestem Monika i piszę bloga. Zostań ze mną- razem raźniej!

Post a Comment