Reklamy na Facebooku- jak optymalizować reklamy na Facebooku dla biznesu lokalnego

 Klikając tutaj przejdziesz do najlepszej i JEDYNEJ takiej instrukcji- jak, krok po kroku, aplikować o pracę! Kliknij i aplikuj o pracę z głową!

Chodź na Instagram!
Udostępnij na Facebooku!

Dzisiaj temat istotny dla tych z Was, którzy świadczą usługi i tym właśnie świadczeniem usług ograniczeni są lokalizacyjnie. W każdym biznesie- nieważne czy mówimy o maleńkiej lokalnej firmie naprawiającej samochody, czy o dużej firmie sprzedającej sprzęt AGD, działającej na obszarze całego kraju, najlepszym sposobem na dotarcie do ludzi są reklamy na Facebooku. Dlatego ja postaram się podzielić z Tobą moją wiedzą dotyczącą tego, jak optymalizować reklamy na Facebooku- w tym artykule, dla biznesu lokalnego. Aby było prościej- powiedzmy, że jest to biznes związany z czyszczeniem tapicerki samochodowej oraz meblowej.

Reklamy na Facebooku- od czego zacząć?

Aby móc korzystać z płatnej reklamy na Facebooku w pierwszej kolejności musisz utworzyć firmowy fanpage (link do tekstu, w którym opisałam ten proces krok po kroku- KLIK). Aby utworzyć firmowy fanpage musisz posiadać prywatne konto na Facebooku.

Kiedy Twój fanpage jest gotowy musisz uzupełnić w nim wszelkie niezbędne informacje związane z prowadzoną działalnością. Należy dodać zdjęcie w tle (warto umieścić na nim numer telefonu komórkowego) oraz zdjęcie profilowe (najlepszym rozwiązaniem będzie logo).

Gdy Twój fanpage jest gotowy możesz zabrać się za tworzenie reklamy. Konieczne będzie tutaj korzystanie z Menagera Reklam. Podpowiem Ci, na jakie parametry zwracać uwagę, aby reklama została odpowiednio zoptymalizowana.

Reklamy na Facebooku- jak optymalizować reklamy na Facebooku dla biznesu lokalnego

Po pierwsze, chciałabym abyś wiedział jaki jest cel działań marketingowych małych lokalnych firm. Przede wszystkim chodzi o branding. W skrócie, branding polega na utrwalaniu nazwy Twojej firmy w głowie klienta. Tak, aby w momencie, gdy zajdzie u niego potrzeba skorzystania z Twojej usługi, zamiast wyszukiwać w Googlach „czyszczenie tapicerki kraków” wygoogluje nazwę Twojej firmy. Dlatego rozpoczynając działania w menadżerze reklam, przy określaniu celu, warto zaznaczyć „Rozpoznawalność marki”.

Reklamy na Facebooku- jak optymalizować reklamy na Facebooku dla biznesu lokalnego

Kolejnym krokiem jest określenie Twojej grupy docelowej. W przypadku firmy związanej ze wspomnianym wcześniej czyszczeniem tapicerek, najważniejsze będzie odpowiednie zaznaczenie lokalizacji oraz wieku osób, którym reklama ma się pokazać.  W przypadku biznesu lokalnego zależy nam na osobach z konkretnego terenu- dlatego lokalizację dobieramy wpisując  albo miejscowości znajdujące się w pobliżu siedziby firrmy albo zaznaczamy promień od siedziby firmy, na którym to terenie znajdują się nasi potencjalni klienci. Warto również zaznaczyć, że reklama ma  wyświetlać się tylko  mieszkańcom danego terenu- nie zależy nam bowiem, w tym konkretnym- analizowanym typie biznesu, na turystach.

Reklamy na Facebooku- jak optymalizować reklamy na Facebooku dla biznesu lokalnego

Jeżeli chodzi o zainteresowania, w przypadku czyszczenia tapicerek oraz dywanów, naszymi potencjalnymi klientami są właściciele samochodów, a także  kompletów wypoczynkowych, czy dywanów- jest to więc zdecydowana większość  osób posiadających konto na Facebooku. Dlatego w kwestii zainteresowań zostawiamy w tym przypadku pole puste, a skupiamy się na określeniu wieku potencjalnych klientów.

Reklamy na Facebooku- jak optymalizować reklamy na Facebooku dla biznesu lokalnego

Z czyszczenia tapicerek korzystają osoby o stabilnej sytuacji finansowej, posiadające  swoje domy/mieszkania. Można więc zawęzić grupę docelową  do osób w wieku pomiędzy 25 a 45 lat. W ty przedziale znajdą się osoby młode posiadające dzieci, szukające pomocy  dla swoich rodziców, lub osoby posiadające własne domy, czy mieszkania.

Reklamy na Facebooku- jak optymalizować reklamy na Facebooku dla biznesu lokalnego

Ostatnim krokiem będzie wizualizacja reklamy. Facebook daje nam możliwość tworzenia przeróżnych typów reklam. Postaram się przygotować jak najszybciej tekst dotyczący tego, jakie możliwości daje każdy z tych właśnie typów. Teraz chcę jedynie zwrócić Twoją uwagę na jedną rzecz. Pamiętaj, aby na grafice, która będzie stanowiła bazę Twojej reklamy, było jak najmniej tekstu! Przy zbyt dużej ilości treści Facebook ogranicza wyświetlanie promowanego posta.

Tak naprawdę wizualizacja reklamy to trudna sprawa. Za pomocą jednego zdania  oraz grafiki miłej dla oka zaczniesz zarabiać. Bardzo dokładnie przemyśl strategię właśnie od strony wizualnej. A jeśli masz z tym problem, zapraszam Cię do moich tekstów związanych z wizualizacją tego,  co mamy w głowie.

 

Jeśli chcesz, abym poprowadziła Cię przez proces ustawiania reklamy w Managerze Reklam krok po kroku, poniżej znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje. Aby uzyskać dostęp do szczegółowego omówienia procesu ustawiania reklamy, wystarczy, że wykupisz dostęp w kwocie 19,90 zł. Po opłaceniu tej kwoty dowiesz się, jak poruszać się po  Managerze Reklam w trakcie ustawiania reklamy firmy lokalnej, której celem będzie zwiększenie rozpoznawalności marki, na przykładzie firmy czyszczącej dywany i tapicerki. Zamiast uczyć się wszystkiego samemu, pozwól poprowadzić się za rękę. Na podstawie tego przykładu będziesz w stanie ustawić reklamę dla każdego typu firmy.

 

Odblokuj za 19,90 zł

Jak podejmować współpracę z influencerem

Zdanie pojedyncze, a zdanie złożone.

 

Chodź na Instagram!
Udostępnij na Facebooku!


Chcesz znaleźć pracę, ale nie wiesz, jak się za to zabrać?

...i bądź lepsza od innych kandydatów!

Instrukcja, jak skutecznie apikować o pracę

Cześć! Jestem Monika i piszę bloga. Zostań ze mną- razem raźniej!

Post a Comment