Profil firmowy na Instagramie- dlaczego Twoja firma musi być na Instagramie?

Psss... Stworzyłam "coś" świetnego! Najlepszą i JEDYNĄ taką instrukcję jak, krok po kroku, aplikować o pracę! Kliknij i aplikuj o pracę z głową!

Chodź na Instagram!
Udostępnij na Facebooku!

Instagram stał się jakiś czas temu jednym z moich głównych kanałów komunikacji z czytelnikami. A skoro może to być kanał komunikacji z czytelnikami, może stać się on również kanałem komunikacji z klientem! Nie myśl,  że jest to głupkowata aplikacja dla ludzi, którzy nie potrafią dorosnąć. O nie nie! Jest to medium pozwalające pokazać Twój produkt w przeróżnych warunkach i w przeróżnych sceneriach. Dlatego dzisiaj napiszę Ci, jak powinien być prowadzony profil firmowy na Instagramie. Mam nadzieję, że dzięki temu tekstowi zrozumiesz również, dlaczego Twoja firma musi być na Instagramie.

Profil firmowy na Instagramie

O tym, jak powinien wyglądać profil na Instagramie, pisałam jakiś czas temu. Pozwolę sobie przekierować Cię do tamtego tekstu- tak, abyś mógł przeczytać to, co mam do powiedzenia w tej kwestii- POMYSŁ NA INSTAGRAMA. Znajdziesz tam pomocne wskazówki, które śmiało możesz wykorzystać- zarówno przy prowadzeniu profilu firmowego jak i prywatnego.

Profil firmowy na Instagramie- dlaczego Twoja firma musi być na Instagramie?

Po pierwsze- jest to jedna z najtańszych form reklamy. Codziennie wstawiasz zdjęcia prezentujące Twój produkt, Twoja nazwa przewija się obserwującym. Z wieloma profilami jesteś w stanie nawiązać współpracę barterową (o tym, w jaki sposób nawiązywać współpracę, napiszę niżej). Daje Ci to więc możliwość „zapisywania” Twojej marki w świadomości potencjalnych klientów. Pamiętaj również, że jest to nadal kanał niewykorzystany przez masę firm- postaraj się więc wyprzedzić o krok swoją konkurencję- której tam nie ma. W Instagramie tkwi potencjał.

Jak rozkręcić profil firmowy na Instagramie

Musimy pamiętać, że początki wszystkiego zazwyczaj są trudne. Dlatego, aby ograniczyć sobie ilość stresów i frustracji, warto (jak zawsze w biznesie) myśleć i postępować strategicznie.

Ładne zdjęcia

Jednym z największych błędów, jaki w moim odczuciu dyskwalifikuje profil, jest wstawianie na niego tylko i wyłącznie zdjęć produktowych. Instagram jest miejscem, w którym ludzie chcą zobaczyć to, co chcą kupić, w codziennych zastosowaniach, w pięknych stylizacjach, na modelkach i blogerkach. Dlatego jednym z najlepszych pomysłów jest nawiązywanie współprac z właścicielami dużych kont na Instagramie. Ważne, aby dobierać konta tematycznie powiązane z Twoją branżą. Początki bywają trudne, dlatego tak ważne jest, abyś odpowiednio dobierał osoby współpracujące. W skrócie mogę napisać, że najważniejsze jest to, aby nazwa Twojej firmy ciągle się przewijała. Dlatego pamiętaj, aby odpowiednio dogadać się z każdym właścicielem konta (zobacz: Jak podejmować współprace z Influencerem).

Stwórz własny #hashtag

Na Instagramie dążymy do tego, aby nie tylko influencerzy, ale każdy klient posiadający profil, oznaczali nas na swoich zdjęciach. Dlatego warto stworzyć własny hashtag, który zamieszczany pod zdjęciem, pozwoli je wyszukać. Hashtagiem może być nazwa firmy, zabawne słowo związane z działalnością. Wykorzystaj ten chwyt marketingowy, ponieważ Instagram dał możliwość obserwowania, oprócz profili, także hashtagów!

Systematyczność

Publikuj systematycznie. Jedno zdjęcie dziennie to minimum! Dzięki temu będziesz przypominał o sobie swoim klientom.

Nagrywaj InstaStories

Dlaczego nie wykorzystać Insta Stories do tego, aby pokazać produkt „na żywo”? Sama, od jakiegoś czasu, częściej oglądam InstaStories, niż oglądam zdjęcia! W tym miejscu kolejny raz będę Cię teleportowała! Do tekstu, w którym znajdziesz pomysły na Insta Stories (czy to w profilu prywatnym, czy firmowym)- Pomysł na InstaStories! Dzięki nim będziesz mógł również pokazać ludzką stronę własnego biznesu (jakkolwiek to brzmi). Klienci kierują się nie tylko rekomendacjami, ale również sympatiami! Postaraj się więc tę sympatię wzbudzić.

Profil firmowy na Instagramie- odnośnik na stronie Internetowej

Naprawdę warto mieć na stronie sklepu odnośnik do Instagrama. Osobiście, mam jedną ulubioną wtyczkę, którą serdecznie polecam. Jej instalację, krok po kroku, opisałam w tekście poniżej.

Najlepsza wtyczka do Instagrama. Jak zainstalować?

Opisy do zdjęć

Pamiętaj, oprócz zdjęć, powinieneś tworzyć również angażujące opisy do zdjęć! Stwórz swój własny styl, opisuj produkt, stosuj storytelling. Wszystkie chwyty dozwolone!

Opisy na Instagrama- 15 pomysłów na podpisy pod zdjęciami

Profil firmowy na Instagramie- dlaczego Twoja firma musi być na Instagramie?

Każdy kolejny kanał komunikacji z klientem jest istotny! Tym bardziej Instagram. Zwłaszcza w momencie kiedy mamy świadomość, że każdy z nas kupuje oczami.Pamiętaj jednak, że na wszystko potrzeba czasu. Twoje działania na Instagramie to czysty branding- zadbaj o to, aby za jego pomocą zbudować świadomość marki!

Zakupy online mają to do siebie, że nie możemy produktu dotknąć, ani przymierzyć, dlatego Twoim zadaniem jest pokazanie go tak, aby go sprzedać!

Jak zdobyć followersów na Instagramie- #SocialMedia

Chodź na Instagram!
Udostępnij na Facebooku!


Chcesz znaleźć pracę, ale nie wiesz, jak się za to zabrać?

...i bądź lepsza od innych kandydatów!

Instrukcja, jak skutecznie apikować o pracę

Cześć! Jestem Monika i piszę bloga. Zostań ze mną- razem raźniej!

Post a Comment