Opisy na facebooka- przykłady + ćwiczenia

Psss... Stworzyłam "coś" świetnego! Najlepszą i JEDYNĄ taką instrukcję jak, krok po kroku, aplikować o pracę! Kliknij i aplikuj o pracę z głową!

Chodź na Instagram!
Udostępnij na Facebooku!

Facebook to medium rządzące się swoimi prawami (jak każde zresztą…). Ludzie z Social Mediów korzystają dla rozrywki. Na tablicach każdemu z nas wyświetlają się dziesiątki artykułów i proponowanych stron. Co więc zrobić, aby ktoś zajrzał właśnie na naszego bloga? Całość polega na tym, aby zaciekawić czytelnika. 90% sukcesu Twojego tekstu stanowią wspominane w tytule opisy na facebooka! Jeśli są beznadziejne, nikt nawet nie zajrzy do tekstu, aby przeczytać całość i dowiedzieć się, jak wielki jest w Tobie potencjał.

Będą przykłady i ćwiczenia do wykonania (#MonikaKonefałWykładowca).

Opisy na facebooka- co to?

Opisem nazywam tekst, który staje się wstępem do całego Twojego artykułu. Może być krótki, może być długi- nieistotne. Pamiętaj natomiast, że najważniejsze jest pierwsze zdanie, które zobaczy czytelnik. Pierwsze kilka słów, które sprawią, że zacznie czytać dalszą część zajawki i przejdzie na Twoją stronę, a nie na stronę konkurencji. Napiszę, jak w mojej ocenie zajawka na facebooka wyglądać powinna, a jak nie powinna.

Wszystkie trailery podam do przykładowego tekstu dotyczącego wyzysku ludzi w Azji (nigdy takowego nie napisałam, ale być może ktoś już taki stworzył- wyobraźmy sobie, że tak jest). Sam/sama zobaczysz, jak wiele sposobów na słowny trailer istnieje.

Opisy na facebooka nr 1- jedno zdanie

Czasami wystarczy jedno zdanie. Mocne. Dosadne. Najlepiej, aby było wbijające w fotel. Trudne zadanie, co? To teraz zamknij oczy i pomyśl, co czujesz w związku z wyzyskiem ludzi w Azji. Czy jest Ci ich żal? Czujesz złość? Zaczynasz się zastanawiać, co oni czują, tym samym starając się być w ich skórze? Uważam, że nie raz jedno zdanie jest w stanie wywołać więcej emocji niż tysiąc słów (niczym Mercie).

Przykład:

Krew, pot i łzy za 1$ dziennie.

Opisy na facebooka 2- pytanie

Ale nie takie zwykłe pytanie. To ma być coś, co sprawi, że czytelnik się zatrzyma i zacznie zastanawiać na odpowiedzią- pomimo, że często pytanie może być retoryczne.

Przykład zajawki:

A Ty, co jesteś w stanie zrobić dla 1$…?

Opisy na facebooka 3- absurd

Hej! Przecież zarabianie 1$ dziennie jest chore. Czyż nie? Czytelnik ma od początku wiedzieć, że to jest nienormalne. Ma POCZUĆ bulwers i zrozumieć absurdalność sytuacji.

Przykład zajawki:

Koniec miesiąca. Jeden z zakładów pracy.
– Dzień dobry. Pana zarobek za etat i nadgodziny to 60$. Życzy pan sobie wypłatę do ręki, czy przelewem na konto?

Opisy na facebooka 4- fragment tekstu

Może to być skopiowany początek tekstu, lub fragment punktu kulminacyjnego bez zdania finalnego. Czyli to, co czytelnikowi, albo przybliża treść, albo daje zarys zakończenia historii tak, że chce on poznać tekst w całości.

Przykład:

Wczoraj, kolejny raz przechodząc obok starej lodziarni w centrum Pekinu, zobaczyłem płaczącego małego chłopca. Postanowiłem podejść, aby zapytać, co się dzieje. Byłem pewien, że się zgubił.
– Co się dzieje? Dlaczego płaczesz?
Na co chłopiec udzielił odpowiedzi, której kompletnie się nie spodziewałem…

Opisy na facebooka 5- kontrowersja z wizją zagłady

To to, dzięki czemu żyją, funkcjonują i mają się świetnie wszystkie wielkie strony i portale. Znasz tytuły typu: „To warzywo jest rakotwórcze”, a po wejściu w tekst dowiadujesz się, że ono jednak nie jest rakotwórcze, a rakotwórcze mogą być substancje, którymi się warzywa pryska…także generalnie- „ni z dupy, ni z pietruchy”. Można taki zabieg zastosować również, aby zwiększyć ruch na blogu. W tym przypadku bywa jednak tak, że rozgoryczony czytelnik może napisać, co myśli na temat tak „nieuczciwego” w jego mniemaniu zjednywania sobie jego uwagi.

Przykład:

Najgorsi pracodawcy na świecie.

Opisy na facebooka- jakie wybrać?

Masz swoje własne grono odbiorców, na którym musisz sprawdzić, co klika się najlepiej. Możesz opublikować jeden tekst z różnymi zajawkami i sprawdzić, która forma spodobała się Twoim czytelnikom najbardziej. Teraz, dla przykładów zamieszczam parę moich postów z facebooka, które cieszyły się największym zainteresowaniem (po kliknięciu w zdjęcie przejdziesz do tekstu, do którego prowadziła zajawka- możesz zobaczyć jaka jest korelacja trailera z samym tekstem).

  1. Przykład zajawki do tekstu poważnego.

2. Przykład zajawki do tekstu poważnego.

3. Przykład zajawki do tekstu zabawnego.

4. Przykład zajawki do tekstu (jak się okazało) kontrowersyjnego.

5. Przykład zajawki do tekstu poważnego.

6. Przykład zajawki do tekstu zabawnego:

Opisy na facebooka- czego nie robić

Najgorszym pomysłem jest napisanie: „Czy widzieliście już nowy post na www.xyz.pl”? Ani to nie zachęca, ani nie daje poczucia, że autorowi zależy. Nie lubię tej formy również dlatego, że chcę wiedzieć o czym (mniej więcej) będę czytała. Sama w takie teksty nie zaglądam, bo…wyświetlają mi się na tablicy ciekawsze. I uwierzcie mi, wiele osób myśli dokładnie w taki sam sposób.

Opisy na facebooka- ćwiczenia

Ćwiczenie 1: Wejdź teraz na swojego facebooka i oceń, na co zwracasz uwagę jako odbiorca. Jeśli oczekujesz reakcji ze strony czytelnika musisz wiedzieć, czego czytelnik oczekuje od Ciebie. Spisz najlepsze trailery słowne, określ  co przyciąga Twój wzrok i co musi być napisane, abyś kliknął/kliknęła w link?

Ćwiczenie 2: Wybierz najlepszy swój tekst (lub napisz nowy) i stwórz do niego co najmniej 3 różne zajawki. Napisz je tutaj w komentarzu razem z linkiem do tekstu, którego dotyczą. I uwaga! Oceniamy siebie nawzajem, dajemy uwagi i chwalimy to, co nam się podoba.

Szykuję dla Was tekst na temat tego, jak Tworzyć swoje historie na fanpage!


Może spodobać Ci się również:

Jak często publikować posty na facebooku? Sposób na prowadzenia fanpageu.
Jak pisać dobre teksty na bloga
Jak założyć fanpage na facebooku
Jak zwiększyć ruch na blogu
Posty na facebooka

Bądź na bieżąco, bierz udział w konkursach i darmowych warsztatach związanych z blogowaniem.  Zapisz się do naszej facebookowej grupy! Kliknij w zdjęcie i dołącz!

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Koniecznie polub fanpage dotyczący blogowania i bądź na bieżąco ze wszystkimi tekstami z tej kategorii! KLIKAJ TUTAJ, A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY W WYMIAR FACEBOOKA

Jednocześnie, zapisując się do mojego newslettera będziesz mógł zobaczyć, na przykładzie moich anegdot, w jaki sposób pisać poczytne krótkie historie!

Chodź na Instagram!
Udostępnij na Facebooku!


Chcesz znaleźć pracę, ale nie wiesz, jak się za to zabrać?

...i bądź lepsza od innych kandydatów!

Instrukcja, jak skutecznie apikować o pracę

Cześć! Jestem Monika i piszę bloga. Zostań ze mną- razem raźniej!

Post a Comment