Jak napisać oficjalny mail w sprawie współpracy. Czego nie robić!

 Klikając tutaj przejdziesz do najlepszej i JEDYNEJ takiej instrukcji- jak, krok po kroku, aplikować o pracę! Kliknij i aplikuj o pracę z głową!

Chodź na Instagram!
Udostępnij na Facebooku!

Każdy bloger, który chciałby rozpocząć współpracę z firmami musi wiedzieć w jaki sposób napisać wiadomość- tak, aby druga strona potraktowała go poważnie. Z racji tego, że skrzynka Lubego zapycha się mejlami od blogerów, którzy chcieliby reklamować Sklep Mamowy, przygotowałam dla Was mały poradnik, jak napisać oficjalny mail w sprawie współpracy. Będzie również parę przykładów czego nie robić pisząc taką wiadomość.

Jak napisać oficjalny mail w sprawie współpracy- od czego zacząć?

Zaczynamy od „Dzień dobry”. Żadne „Witam”, „Cześć”, „Siema”. To jest mail biznesowy, OFICJALNY. Chcesz być traktowany poważnie, musisz poważnie się prezentować. Nawet jeśli Twój blog tryska humorem, do swojego potencjalnego partnera musisz napisać tak, aby poczuł się kimś ważnym, a nie  odebrał Twoich słów jak zwrotu do kolejnej dojnej krowy biznesowej.

Jak napisać oficjalny mail w sprawie współpracy- przedstaw się

To podstawa. Nawet jeśli jesteś anonimowym blogerem (co w moim odczuciu jest kiepściejsze, bo tracimy na wiarygodności), nie możesz być anonimowy w oficjalnych mailach biznesowych. Nie wyobrażam sobie podjęcia współpracy z człowiekiem- widmo. Napisz swoje imię i nazwisko. Nazwę bloga, czy innego głównego kanału. Warto przedstawić swoje Social Media podając do nich linki (jeśli są długie, możesz zawsze skorzystać ze skracarki (wiem, nie ma takiego słowa) tutaj. Nakreśl pokrótce o czym piszesz/mówisz.

Jak napisać oficjalny mail w sprawie współpracy- przedstaw swoją wizję współpracy

Bez tego ani rusz. Musisz wiedzieć o czym będziesz chciał napisać, w jaki sposób to zrobisz i dlaczego Twoja wizja jest lepsza od wizji konkurencji. Konieczne jest więc wskazanie produktu, który wpisuje się tematykę bloga oraz tego konkretnego tekstu.  Nie mówię, że masz od razu wysłać gotowy artykuł do autoryzacji. Chodzi o zarys Twojej pracy. Musisz pokazać, że profesjonalnie podchodzisz do tematu. Określ również grupę docelową, do której docierasz. Wystarczy zapis, że Twoi czytelnicy to w głównej mierze… itd.

Jak napisać oficjalny mail w sprawie współpracy- zarys statystyk

Wystarczy, że wspomnisz o tym ile osób średnio czyta Twój artykuł. Na dokładne statystyki przyjdzie czas w momencie, gdy reklamodawca zechce się z nimi zapoznać.

Jak napisać oficjalny mail w sprawie współpracy- zakończenie

W tym miejscu również stawiam na formalne zwroty. W związku z tym maila należy zakończyć: „Z wyrazami  szacunku…”. Następnie Twoje imię i nazwisko, a pod nim link do bloga oraz link do kanału społecznościowego. Reklamodawca musi ocenić, czy Twój styl, sposób prowadzenia kanałów mu odpowiada. Linki na końcu będą idealnym odnośnikiem do Ciebie.

Jak napisać oficjalny mail w sprawie współpracy- personalizuj!

Jeden mail wysyłany na zasadzie „kopiuj-wklej” do stu firm to fatalny pomysł. Lepiej napisać 10 wartościowych wiadomości  niż odstawić „mailową szopkę”.

Jak napisać oficjalny mail w sprawie współpracy- czego nie robić!

Teraz przedstawię Ci parę przykładów „propozycji” współpracy, które trafiły na skrzynkę mailową Sklepu Mamowego. Część jest z momentu, gdy ja zajmowałam się sklepem. Część natomiast z czasów obecnych, kiedy to funkcję dowodzącego przejął Luby. (Zachowana została oryginalna pisownia).

Jak nie pisać maila- przykład pierwszy

„Cześć. Co powiecie na rozdawanko na moim profilu? Wy dacie produkt. Ja udostepnię konkurs u siebie”

Jak nie pisać maila- przykład drugi

„Dzień dobry, jestesmy ubogą rodzina, nie stać nas na panstwa produkty, ale bardzo chetnie przyjmiemy je w darze. mozemy zaoferowac piekne zdjęcia na IG- mamy malo obserwujacych, ale są oni bardzo zaangazowani. To jak?

Jak nie pisać maila- przykład trzeci

„Współpraca z panstwem mi się widzi.”

Jak nie pisać maila- przykład czwarty

„Czy jeśli pokarze wasz produkt na zdjęciach wyślecie mi go?”

Jak napisać oficjalny mail w sprawie współpracy- nie tylko blogerzy

Nie tylko blogerzy popełniają gafy. W zeszłym roku to ja dostałam propozycję współpracy w ramach bloga. Jest to jedna z moich wisienek na torcie. Pewna firma wysłała do mnie maila z zapytaniem:

„Dzień dobry. Wychodzimy do Pani z propozycją współpracy. Zależy nam na zareklamowaniu suplementu diety na świeżb, a Pani blog wydaje się idealnym ku temu miejscem.”

Także sami widzicie, jak ważny jest dobór słów! W oddzielnym tekście przygotuję przykładowego maila w związku z współpracą.

Jak napisać oficjalny mail w sprawie współpracy- przykład

Poniżej znajdziesz przykładowy mail dotyczący współpracy. Pojawi się on po dokonaniu symbolicznej płatności w wysokości 4,90 zł. Jestem pewna, że jego sparafrazowanie pozwoli Ci uzyskać świetny mail, który wykorzystasz zgodnie z własnymi potrzebami.

Odblokuj za 4,9 zł

Chodź na Instagram!
Udostępnij na Facebooku!


Chcesz znaleźć pracę, ale nie wiesz, jak się za to zabrać?

...i bądź lepsza od innych kandydatów!

Instrukcja, jak skutecznie apikować o pracę

Cześć! Jestem Monika i piszę bloga. Zostań ze mną- razem raźniej!

Post a Comment