Fanpage na facebooku- co to jest i co powinieneś o nim wiedzieć!

 Klikając tutaj przejdziesz do najlepszej i JEDYNEJ takiej instrukcji- jak, krok po kroku, aplikować o pracę! Kliknij i aplikuj o pracę z głową!

Chodź na Instagram!
Udostępnij na Facebooku!

Postanowiłam przygotować najbardziej podstawowy, pisany językiem idealnym dla laika marketingowego, poradnik dotyczący fanpage na facebooku. Zorientowałam się bowiem, że zamieściłam na blogu wiele wskazówek związanych z prowadzeniem fanstrony, ale nigdy nie zajęłam się bazą. Dzisiejszy tekst będzie więc wskazówką dotyczącą tego, co robić na samym początku (czyli w momencie zakładania swojego fanpage). Dowiesz się również, co to jest fanpage!

Fanpage na facebooku- co to jest?

Otóż fanpage to nic innego jak strona na facebooku, na której artysta/grupa ludzi/producent gromadzi wokół siebie grono swoich fanów. Posiadanie własnego fanpage’u jest biznesowym must havem, a odpowiednie jego prowadzenie- kluczem do sukcesu.

O czym należy pamiętać- mamy do czynienia z fAnpage a nie fUnpgae. Chodzi bowiem o stronę fanowską (stąd „fan”).

Fanpage na facebooku- do czego jest mi on potrzebny?

Otóż fanpage na facebooku nie ma być przykrym obowiązkiem, a ma stanowić główny element w Twoim zestawie narzędzi marketingowych. Dlatego w momencie założenia bloga, zamiast pisać pierwszy swój tekst, powinieneś zająć się tworzeniem miejsca, w którym zgromadzisz ludzi chcących Cię czytać. Tak! Tak ma być. To właśnie fanpage na facebooku będzie głównym medium, dzięki któremu dokonasz tzw. brandingu. Nazwa Twojego bloga bowiem, będzie przewijała się Twoim czytelnikom na tyle często, że będą w stanie ją zapamiętać. Wyrobisz sobie tym samym wokół siebie pewnego rodzaju renomę.

Fanpage na facebooku- jak założyć

Poczyniłam jakiś czas temu tekst, w którym krok po kroku pokazałam jak założyć fanpage na facebooku. Aby się nie powtarzać, odsyłam Cię do niego.

Fanpage na facebooku- od czego zacząć?

Po pierwsze, zacznij od zaproszenia do polubienia Twojej strony wszystkich Twoich znajomych. Dzięki temu uzyskasz pierwszych fanów na twoim fanpage’u. Po drugie- publikuj. Publikuj nie tylko odnośniki do tekstów blogowych! Jeśli nie masz pomysłu na swój fanpage, odeślę Cię do kolejnego  mojego tekstu- tutaj opisałam przykłady postów, które możesz zamieścić u siebie- „Opisy na fb„. Dodatkowo, gdybyś zastanawiał się jak często publikować na facebooku, zajrzyj do tego tekstu: „Jak często publikować posty na facebooku„. Tam również znajdziesz informacje na temat sposobu na prowadzenie fanpageu.

Fanpage na facebooku- odnośnik do fanpageu w pasku bocznym na blogu

Są dwie szkoły dotyczące odnośnika z bloga do fanpage. Jedni twierdzą, że to fanpage ma służyć generowaniu ruchu na stronie, a nie odwrotnie. Dlatego, wg nich, takiego widgetu (okienka na blogu z odnośnikiem do fanstrony) być nie powinno. Argumentują to wydłużonym czasem ładowania strony- bo odnośniki do stron zewnętrznych zawsze czas wydłużają (jest to wskazówka warta zapamiętania! Im więcej widgetów w pasku bocznym, tym dłuższy czas ładowania, który to czas wpływa na ewentualny wysoki współczynnik odrzuceń).

Drudzy twierdzą, że taki odnośnik prowadzący na fanpage warto mieć. Może się bowiem okazać, że ktoś przypadkiem trafi na naszego bloga i w momencie, gdy nasze słowo pisane okaże się dla czytelnika zachęcające, ten będzie miał szansę polubić dobrze widoczny na stronie fanpage i być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na naszym blogu.

Osobiście uważam, że na brak odnośnika do fanpageu na facebooku mogą sobie pozwolić tylko bardzo znane osoby.

Fanpage na facebooku- co robić na samym początku

Pamiętaj o pisaniu na fanpageu około pięciu razy w tygodniu. Zapraszaj wszystkie osoby, które polubią Twoje posty, do zalajkowania strony (jak zaprosić do polubienia strony na facebooku).

Chciałabym, abyś wiedział, że początki bywają piekielnie trudne! Wiem coś o tym! Trochę ponad rok temu miałam na swoim fanpageu 73 osoby. To niewiele. A właściwie to kropla w morzu. Dlatego, jeśli masz w sobie wolę walki, staraj się już od pierwszego posta. Zadbaj o jakość. Ćwicz, dużo pisz (nie wszystko musi ujrzeć światło dzienne), pytaj, sprawdzaj, co lubią Twoi czytelnicy. Ucz się. Ci pierwsi nic na to nie poradzą. Muszą  być Twoimi królikami doświadczalnymi.

Fanpage na facebooku

Tak naprawdę nie podam Ci gotowego przepisu na fanpage. Musisz sam stworzyć coś, co będzie Twoje. Nie moje-Twoje. Nie czyjeś-Twoje. Masz być inny. Masz być sobą! I pamiętaj, że masz prawo do popełniania błędów (ja o swoich poczyniłam tekst- blogowanie- trzy etapy błędów blogerskich). W tajemnicy powiem Ci, że własnych błędach uczymy się najlepiej.

Pamiętaj- blog to inwestycja. Niejednokrotnie pisałam, że albo inwestujesz w niego mnóstwo czasu i czekasz na efekty odpowiednio długo, albo inwestujesz w niego pieniądze, a efekty przychodzą zdecydowanie szybciej. Uważam, że dobrze i z głową przeprowadzona promocja może dać Ci duże grono stałych czytelników w tempie ekspresowym. I tutaj znowu przydaje się fanpage. Nie ma bowiem drugiego tak dobrego miejsca w sieci, w którym mógłbyś się promować, jak Twój własny fanpage! Facebook daje możliwość doboru idealnej grupy docelowej,  dzięki  czemu trafiasz w 95% do osób, które są Twoimi potencjalnymi klientami. Jeśli się sprężę, już niedługo pokażę Ci, w jaki sposób odpowiednio optymalizować reklamę na facebooku! Tak, aby docierać do tych, do których chcemy docierać.

Chodź na Instagram!
Udostępnij na Facebooku!


Chcesz znaleźć pracę, ale nie wiesz, jak się za to zabrać?

...i bądź lepsza od innych kandydatów!

Instrukcja, jak skutecznie apikować o pracę

Cześć! Jestem Monika i piszę bloga. Zostań ze mną- razem raźniej!

Post a Comment