Badanie potrzeb klienta- 5 praktycznych wskazówek.

Psss... Stworzyłam "coś" świetnego! Najlepszą i JEDYNĄ taką instrukcję jak, krok po kroku, aplikować o pracę! Kliknij i aplikuj o pracę z głową!

Chodź na Instagram!
Udostępnij na Facebooku!

Badanie potrzeb klienta to podstawa budowania marki oraz budowania świadomości marki. Kiedy już określisz grupę docelową, która wstępnie może być zainteresowana Twoim produktem, możesz działać dalej.

Badanie potrzeb klienta- stań się klientem

Stworzyłeś świetny produkt? Twoja usługa jest wyjątkowa? Jeśli tak myślisz- świetnie. Wiara w siebie i swoje możliwości to klucz do sukcesu! Pamiętaj jednak, że klient jest nieufny- tym bardziej w momencie, gdy ma do czynienia z nowością. Zastanów się więc, co zrobić, aby stać się wiarygodnym? Najlepszym sposobem na poznanie potrzeb klientów to zamiana miejsc. Zastanów się więc, co jest dla Ciebie, jako klienta, ważne. Zastanów się, na co zwracasz szczególną uwagę oraz czym, co Ciebie najbardziej interesuje, charakteryzuje się Twój produkt. Musisz bowiem pamiętać, że Twoja grupa docelowa to ludzie podobni do Ciebie! Tobie podoba się Twój produkt, musisz więc znaleźć osoby, którym on również się spodoba. Dla Ciebie jest on przydatny i funkcjonalny, musisz znaleźć osoby, dla których również będzie wartościowy.

Zadanie: Wypisz, jakie są główne zalety Twojego produktu (minimum trzy). Na tej podstawie określ, jakich klientów będziesz szukał/szukała. Czy cechą najważniejszą będzie cena, jakość, a  może filozofia firmy opierająca się na wyłącznie polskim potencjale?

Badanie potrzeb klienta- dzwoń, zamiast pisać

Jeśli masz taką szansę, porozmawiaj z klientem. Będziesz w stanie dzięki temu wyczuć, czy jest on rzeczywiście zainteresowany Twoją ofertą. Możesz zapytać o ewentualne wątpliwości. W rozmowie jesteś w stanie odgadnąć z niemałym prawdopodobieństwem, czego tak naprawdę klient oczekuje, czy się waha, ale również to, czy Ci ufa. Pamiętaj, aby nie być nachalnym. Zadawaj pytania i SŁUCHAJ ODPOWIEDZI. Największym błędem popełnianym przez wielu ludzi jest przygotowywanie w głowie kolejnego pytania mając jednocześnie wizję odpowiedzi klienta. A to ogromny błąd. Warto wysłuchać spostrzeżeń, dowiedzieć się czego klient szuka. Być może okaże się, że nie masz w tym momencie produktu, czy usługi, której potrzebuje, ale zapamięta, że byłeś życzliwy oraz otoczyłeś go należytą opieką. Wróci więc do Ciebie w momencie, gdy akurat Twój produkt będzie mu potrzebny.

Zadanie: Jeśli czujesz, że rozmowy telefoniczne bardzo Cię stresują- poćwicz! Najważniejszych klientów (tych z największym dla Ciebie potencjałem) zostaw na koniec, a poćwicz na klientach mniejszego kalibru. Możesz również ćwiczyć rozmowy telefoniczne z mężem, żoną, partnerem, partnerką, czy przyjacielem.

Badanie potrzeb klienta- wykorzystaj Social Media

Żadne, ale to absolutnie żadne medium nie daje Ci takiego pola manewru jak facebook (bo to na nim będę w tym momencie bazowała). Facebook zna nas lepiej niż własna matka. Zna nasz wiek, płeć, zainteresowania, co czytamy, co klikamy, co komentujemy, jakie strony obserwujemy, gdzie mieszkamy i wiele wiele innych i na podstawie tych danych jest w stanie każdemu z nas pokazać reklamę, która powinna nas zainteresować! Jako przedsiębiorca powinieneś więc wykorzystać potencjał tego miejsca! Za pomocą managera reklam jesteś w stanie stworzyć idealną kampanię (właśnie szykuję poradnik dotyczący obsługi managera, także czatuj- będzie darmowy przy zapisie do newslettera). Pamiętaj jednak, że kampania to nie tylko grupa docelowa. To także obraz/film oraz doskonała treść (pisałam artykuł na temat zajawek na facebooka- zajrzyj koniecznie).

Zadanie: Wypisz trzy wielkie firmy (duże fanpage) spokrewnione z Twoją branżą, mające podobną do Twojej filozofię. Na podstawie tych fanpageów wpisanych w managerze reklam facebook sam pozwoli Ci dobrać najkorzystniejszą grupę docelową do swojej kampanii reklamowej.

Ważne: Facebook jest od promowania Twojego biznesu. Za pieniądze! Dobrze poprowadzony biznes to dobrze poprowadzona kampania reklamowa. Bez niej ani rusz.

Badanie potrzeb klienta- planer słów kluczowych

O ile facebook daje możliwość dotarcia natychmiast do grupy docelowej, o tyle wyszukiwarka google, dzięki zastosowaniu odpowiednich zabiegów, jest w stanie pokazać Twój produkt użytkownikom na 100% zainteresowanym Twoją usługą. Choć ja sama jestem dopiero na początku mojej drogi związanej z pozycjonowaniem to wiem, że ten długotrwały proces przynosi rezultaty. To właśnie w google ludzie wpisują konkretne hasła, np. „czarne body dziecięce„. Twoim zadaniem jest, na podstawie planera słów kluczowych wyszukać hasła, które najlepiej opiszą Twój produkt i przyciągną największą ilość potencjalnych klientów. Mając już takowe, to właśnie pod nie budujesz firmowego bloga oraz całą stronę sklepu.

Badanie potrzeb klienta- sprzedawaj a nie wciskaj

To nie jest tak, że człowiek zakłada firmę po to, aby coś ludziom wciskać. Nie! Gdybyśmy popatrzyli na to w ten sposób, żadna z firm, ani żaden z blogów nie miałby racji bytu. Trzeba w swój produkt wierzyć. Naszą grupą docelową są osoby, które również wierzą w wyznawaną przeze nas filozofię. Pamiętaj, że gdy tworzysz swój produkt, robisz to nie dla wszystkich, a dla części odbiorców. Prawda jest taka, że wszystkim nie dogodzimy, ale dla części możemy okazać się odkryciem. I to właśnie na dotarciu do tych osób najbardziej nam, mniejszym i większym firmom, zależy.

Podsumowanie

Badanie potrzeb klienta to, w moim odczuciu, najważniejszy element strategii marketingowej. Może się bowiem okazać, po dogłębnej analizie, że nie jesteś w stanie znaleźć klientów, lub ich odnalezienie będzie poza Twoim czasowym i finansowym zasięgiem. Nie pomijaj tego kroku! Pamiętaj!

Koniecznie polub fanpage dotyczący blogowania i bądź na bieżąco ze wszystkimi tekstami z tej kategorii! KLIKAJ TUTAJ, A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY W WYMIAR FACEBOOKA

Jednocześnie, zapisując się do mojego newslettera będziesz mógł zobaczyć, na przykładzie moich anegdot, w jaki sposób pisać poczytne krótkie historie!

Chodź na Instagram!
Udostępnij na Facebooku!


Chcesz znaleźć pracę, ale nie wiesz, jak się za to zabrać?

...i bądź lepsza od innych kandydatów!

Instrukcja, jak skutecznie apikować o pracę

Cześć! Jestem Monika i piszę bloga. Zostań ze mną- razem raźniej!

Comments

  • reply
    Maria Pruszyńska

    Badanie potrzeb klienta, to kluczowe zadanie, które trzeba wykonywać przez cały okres trwania relacji. Czy uważa Pani, że naprawdę jego wykonanie pozwoli wykryć, że nie ma klientów dla naszej usługi czy produktu? W dzisiejszych czasach wydaje się, że na wszystko można znaleźć klienta. https://kamflex.pl/blog/94#analiza-potrzeb-klienta

    2 października 2017

Post a Comment